Voorbereiding - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Lennart Henning - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Lennart Henning - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: Lennart Henning

Blijf op de hoogte en volg Lennart

05 Februari 2014 | Nederland, Culemborg

05-02-2014

Hallo lieve mensen,

Hier mijn eerste verslag over de voorbereidingen voor mijn stage in Sri Lanka.

De afgelopen 3 weken is er voor mij een surpriseparty georganiseerd. Iedereen was elke keer al echt geheimzinnig aan het doen. Het kwartje wou toch niet vallen bij mij, wat natuurlijk goed was anders was het niet echt een surpriseparty ;) Op zaterdag 2 februari zelf werd ik naar mijn zus gestuurd om nog wat dingetjes te regelen zoals nog een afritsbroek kopen. Na het eten ben ik nog naar mijn oma gegaan om gedag te zeggen. Daarna wou mijn zus mij helemaal naar huis brengen wat wel wat vreemd was. Toen wij de parkeerplaats op reden en ik uitstapte zag ik dat het zonnescherm bij ons uitgedraaid was. Dat sloeg helemaal nergens op toen ik dichterbij kwam zag ik allemaal lichten flikkeren en er stonden een heleboel fietsen in de tuin. Het was toen natuurlijk wel duidelijk wat er aan de hand was. Dus ik liep naar binnen en daar stonden al mijn vrienden met mijn vriendin vooraan. De verrassing was erg geslaagd en ik heb een hele leuke en gezellige avond gehad.

Gisteren(dinsdag) zijn mijn vriendin en ik naar een Sri Lankaanse vrouw geweest. Ze was als kind geadopteerd door Nederlandse ouders. Maar ze is nu al een aantal keer naar Sri Lanka geweest om haar biologische moeder en zusje te ontmoeten. Zo op deze manier heeft ze mij wat kunnen vertellen over het land, mooie plekken en boeddhistische gewoontes. Van haar had mijn moeder ook nog wat traditionele spulletjes geleend om het feest leuk in Sri Lankaanse stijl aan te kleden.

Gedurende mijn stage zal ik jullie op de hoogte houden via mijn blog. En kunnen jullie samen met mij de avonturen beleven!

Nu nog wat spullen inpakken en dan ben ik er klaar voor!!!!!

  • 05 Februari 2014 - 22:27

    Thomas:

    Succes kerel, ik ga je berichten zeker volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Culemborg

Mijn stage in Sri Lanka

De organisatie waar ik stage ga lopen heet het SLWCS ( The Sri Lanka wildlife conservation society). Deze organisatie is al jaren bezig met het werken aan het behoud van de biodiverse en prachtige natuur die Sri Lanka te bieden heeft. Het project waar ik aan zal meedraaien heet Helping elephants en humans coexist en dit zal ik doen vanaf 10 februari t/m 4 april.
Ik ben op deze stage gekomen via het bedrijf Volunta www.volunta.nl .
Het probleem dat er nu heerst op Sri Lanka is dat de boeren hun landbouw steeds verder uitbreiden en op deze manier komt dat in botsing met de route van de olifanten. Olifanten komen zo per ongeluk in de dorpen terecht wat dramatische gevolgen kan hebben voor zowel mens als olifant.
Als vrijwilliger/ stagiaire bij het SLWCS zal ik vooral bezig zijn met activiteiten rondom natuurbehoud. Zo ga ik bijvoorbeeld het veld in om olifanten te observeren, gegevens te verzamelen over luipaarden of vogels te tellen. Ik kan les geven en andere activiteiten organiseren rondom milieubewustzijn. De stage gaat niet per se helemaal over het doen van veldwerk.
Deze stagemogelijkheid wordt een geweldige ervaring voor mij. Omdat de aspecten van deze stage heel erg aansluiten op wat ik later wil gaan doen. Ik zou heel graag iets met educatie willen doen en dan ook het liefst in het buitenland. Want ik heb na mijn stage in Kenia gezien dat de lokale bevolking vaak weinig weet over hun eigen natuur. Op deze manier hoop dat ik hun daarover iets kan leren zodat zij beter met hun eigen natuur en de dieren daarin omgaan en er geen angst meer voor hebben.

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2014

Eerste paar dagen

05 Februari 2014

Voorbereiding
Lennart

Ik ben Lennart Henning, derdejaars student aan de opleiding Eco & Wildlife aan het Helicon in Geldermalsen. Ik ben 21 jaar en woon in Culemborg. Mijn hobby's zijn lezen, t.v. kijken, gamen, uitgaan met vrienden en vriendinnen, reizen. Het leuke aan mijn opleiding is dat je veel kan en mag reizen en bezig mag zijn in de natuur. Met school ga ik in januari 2 weken naar Gambia en in februari ga ik voor 2 maanden naar Sri Lanka. Stage lopen bij het SLWCS. (The Sri Lanka wildlife conservation society). Deze organisatie is al jaren bezig met het werken aan het behoud van de biodiverse en prachtige natuur die Sri Lanka te bieden heeft. Het project waar ik aan zal meedraaien heet Helping elephants en humans coexist en dit zal ik doen vanaf 10 februari t/m 4 april. Het probleem dat er nu heerst op Sri Lanka is dat de boeren hun landbouw steeds verder uitbreiden en op deze manier komt dat in botsing met de route van de olifanten. Olifanten komen zo per ongeluk in de dorpen terecht wat dramatische gevolgen kan hebben voor zowel mens als olifant. Als vrijwilliger/ stagiaire bij het SLWCS zal ik vooral bezig zijn met activiteiten rondom natuurbehoud. Zo ga ik bijvoorbeeld het veld in om olifanten te observeren, gegevens te verzamelen over luipaarden of vogels te tellen. Ik kan les geven en andere activiteiten organiseren rondom milieubewustzijn. De stage gaat niet per se helemaal over het doen van veldwerk. Deze stage-mogelijkheid zou een geweldige ervaring zijn voor mij. Omdat de aspecten van deze stage heel erg aansluiten op wat ik later wil gaan doen. Ik zou heel graag iets met educatie willen doen en dan ook het liefst in het buitenland. Want ik heb na mijn stage in Kenia gezien dat de lokale bevolking vaak weinig weet over hun eigen natuur. Op deze manier hoop dat ik hun daarover iets kan leren zodat zij beter met hun eigen natuur en de dieren daarin omgaan en er geen angst meer voor hebben.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 2524

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 05 April 2014

Mijn stage in Sri Lanka

Landen bezocht: