Eerste paar dagen - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Lennart Henning - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Culemborg, Nederland van Lennart Henning - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Lennart Henning

Blijf op de hoogte en volg Lennart

11 Februari 2014 | Nederland, Culemborg

De reis:

Wij hebben een behoorlijke lange reis moeten overbruggen. De vlucht van Amsterdam naar Mumbai was goed te doen. Het boarden voor het vliegtuig van Mumbai naar Colombo was ronduit vreselijk. Wij moesten erg lang wachten en gewoon onze paspoorten afgeven en hebben wij een uur in onzekerheid gezeten of wij wel deze vlucht zouden halen. Na lang wachten komt die man terug en heeft het vliegtuig op ons moeten wachten maar wij hebben het op het nippertje gehaald.

Na een al zeer fijne vlucht achter de rug te hebben kom ik er achter dat mijn telefoon gejat is op het vliegveld :s

Taxi gepakt naar het hotel waar wij gelukkig maar kort hoeften te wachten voordat wij onze kamer in konden. Zo ben ik in een vredige en diepe slaap beland. Na wakker te zijn geworden heb ik een lokale simkaart voor mijn extra telefoon gekocht en een dongel geregeld.

Toen zij wij in het restaurant van het hotel gaan eten en hebben toen besloten dat wij naar Hikkaduwa zouden gaan met de trein. Hikkaduwa is een kustplaats waar je heel mooi kunt snorkelen en zelfs groene schilpadden hebben gezien precies zoals wij hoopte.

Wij hadden eenmaal in Hikkaduwa aangekomen een boot en wat snorkelspullen gehuurd. Zo zijn wij de zee op gegaan en ik heb er erg van genoten alleen mijn knie bezeerd maar ach ja.... Sanne was er toch iets erger aan toe want de stroming had haar nogal hard tegen de rotsen geslagen waardoor zij haar armen naar opengehaald had. Ik kwam er zelf pas laat achter omdat ik lekker aan het snorkelen was. De kapitein (vissersman) van het bootje maakte wilde armbewegingen waardoor ik toch maar besloot om naar de boot toe te zwemmen. Wat aanzienlijk makkelijker geweest zou zijn als die man niet telkens van mij wegvoer. Eindelijk bij de boot aangekomen zag ik hoe erg de armen van Sanne eruit zagen. Dus aan land heb ik met de EHBO doos van het hotel de wond ontsmet en verbonden.

Wij zijn met de bus naar huis gegaan en de volgende ochtend zouden wij worden opgepikt door Chintaka alleen sliepen wij beiden door de wekker heen. Na heel erg haasten hebben wij onze trein naar Kandy gehaald. Eenmaal daar aan gekomen hebben wij snel wat gegeten en moesten wij daarna nog een 6 en een half uur durende busrit overbruggen met een continue herhalende indiase/Sri lankaanse muziek.

Het allerlaatste stukje naar het veldstation hebben wij met een landrover overbrugt. Wij kregen een introductie en hebben wij kennis gemaakt met de andere vrijwilligers en werknemers en hebben gezellig een potje met ze gekaart.

De eerste echte dag:

Wij zijn om 7 uur opgestaan en gingen om half 9 het veld in om onderzoek te doen naar de uitwerpselen van olifanten. Na 8 kleinere gebieden te hebben afgelopen gingen wij terug naar het veldstation om te lunchen. Om 3 uur zijn wij naar een boomhut gereden om te kijken of wij olifanten zouden zien. Het lange wachten werd beloond want op het laatste moment hebben wij nog een groep van 5 aziatische olifanten gezien.

Toen weer terug naar het veldstation om te eten en dit soort dingen te doen. Zo nog een potje kaarten en dan mijn nest in.


  • 16 Februari 2014 - 18:53

    Floris Henning:

    Hi Lennart, fijn zo iets van jouw avonturen te kunnen volgen, spannende zaken, hollen om vervolgvervoer te vinden, duiken en gewond raken, telefoon kwijt, nou genoeg opwinding!

    ik kijk uit naar jouw vervolgverslag!

    Succes en groetjes,

    Floris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Culemborg

Mijn stage in Sri Lanka

De organisatie waar ik stage ga lopen heet het SLWCS ( The Sri Lanka wildlife conservation society). Deze organisatie is al jaren bezig met het werken aan het behoud van de biodiverse en prachtige natuur die Sri Lanka te bieden heeft. Het project waar ik aan zal meedraaien heet Helping elephants en humans coexist en dit zal ik doen vanaf 10 februari t/m 4 april.
Ik ben op deze stage gekomen via het bedrijf Volunta www.volunta.nl .
Het probleem dat er nu heerst op Sri Lanka is dat de boeren hun landbouw steeds verder uitbreiden en op deze manier komt dat in botsing met de route van de olifanten. Olifanten komen zo per ongeluk in de dorpen terecht wat dramatische gevolgen kan hebben voor zowel mens als olifant.
Als vrijwilliger/ stagiaire bij het SLWCS zal ik vooral bezig zijn met activiteiten rondom natuurbehoud. Zo ga ik bijvoorbeeld het veld in om olifanten te observeren, gegevens te verzamelen over luipaarden of vogels te tellen. Ik kan les geven en andere activiteiten organiseren rondom milieubewustzijn. De stage gaat niet per se helemaal over het doen van veldwerk.
Deze stagemogelijkheid wordt een geweldige ervaring voor mij. Omdat de aspecten van deze stage heel erg aansluiten op wat ik later wil gaan doen. Ik zou heel graag iets met educatie willen doen en dan ook het liefst in het buitenland. Want ik heb na mijn stage in Kenia gezien dat de lokale bevolking vaak weinig weet over hun eigen natuur. Op deze manier hoop dat ik hun daarover iets kan leren zodat zij beter met hun eigen natuur en de dieren daarin omgaan en er geen angst meer voor hebben.

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2014

Eerste paar dagen

05 Februari 2014

Voorbereiding
Lennart

Ik ben Lennart Henning, derdejaars student aan de opleiding Eco & Wildlife aan het Helicon in Geldermalsen. Ik ben 21 jaar en woon in Culemborg. Mijn hobby's zijn lezen, t.v. kijken, gamen, uitgaan met vrienden en vriendinnen, reizen. Het leuke aan mijn opleiding is dat je veel kan en mag reizen en bezig mag zijn in de natuur. Met school ga ik in januari 2 weken naar Gambia en in februari ga ik voor 2 maanden naar Sri Lanka. Stage lopen bij het SLWCS. (The Sri Lanka wildlife conservation society). Deze organisatie is al jaren bezig met het werken aan het behoud van de biodiverse en prachtige natuur die Sri Lanka te bieden heeft. Het project waar ik aan zal meedraaien heet Helping elephants en humans coexist en dit zal ik doen vanaf 10 februari t/m 4 april. Het probleem dat er nu heerst op Sri Lanka is dat de boeren hun landbouw steeds verder uitbreiden en op deze manier komt dat in botsing met de route van de olifanten. Olifanten komen zo per ongeluk in de dorpen terecht wat dramatische gevolgen kan hebben voor zowel mens als olifant. Als vrijwilliger/ stagiaire bij het SLWCS zal ik vooral bezig zijn met activiteiten rondom natuurbehoud. Zo ga ik bijvoorbeeld het veld in om olifanten te observeren, gegevens te verzamelen over luipaarden of vogels te tellen. Ik kan les geven en andere activiteiten organiseren rondom milieubewustzijn. De stage gaat niet per se helemaal over het doen van veldwerk. Deze stage-mogelijkheid zou een geweldige ervaring zijn voor mij. Omdat de aspecten van deze stage heel erg aansluiten op wat ik later wil gaan doen. Ik zou heel graag iets met educatie willen doen en dan ook het liefst in het buitenland. Want ik heb na mijn stage in Kenia gezien dat de lokale bevolking vaak weinig weet over hun eigen natuur. Op deze manier hoop dat ik hun daarover iets kan leren zodat zij beter met hun eigen natuur en de dieren daarin omgaan en er geen angst meer voor hebben.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1465
Totaal aantal bezoekers 2513

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 05 April 2014

Mijn stage in Sri Lanka

Landen bezocht: